Cultuur&Natuur

Cultuur&Natuur in Andalusië

Beste Anne,

Wij willen jou en je collega langs deze weg heel hartelijk bedanken voor de goede voorbereidingen en zorgen voor onze vakantie naar Andalusië. Wij hebben er geweldig van genoten; jullie hebben het prima georganiseerd!!

Sevilla

Op 4 oktober zijn wij, na een flinke vertraging van 3 uur, die veroorzaakt werd door de stakingen in Parijs, vertrokken uit Brussel. Helaas misten we daardoor de aansluiting in Madrid en moesten ook daar weer een paar uur wachten. In Sevilla aangekomen hebben we de luchthavenbus genomen naar Puerta de Jerez en zijn verder gelopen naar ons hotel “La Casona de San Andres”. Een prima, sfeervolle accommodatie aan een leuk pleintje!! Sevilla heeft ons hart gestolen, we vonden dit echt de mooiste van de steden die we gezien hebben. Met volop zon hebben we drie dagen genoten van de sfeer, de terrasjes, restaurantjes en de vele bezienswaardigheden ( zoals de Giralda, het Real Alcazar, Plaza de Toros, Museo de Bellas Artes enz) die we bezocht hebben.

Grazalema/Ronda

Na 3 dagen hebben we onze auto opgehaald bij Crown Car. Het was geen Renault Senic, maar een vergelijkbare auto: Ford Focus Cmax. Prima auto. Omdat onze vriendin Anneke helaas flink ziek was die dag, zijn we rechtstreeks naar El Horcajo gereden. De rest van die dag hebben wij lekker genoten van de schitterende omgeving, het zwembad, de zon, het heerlijke eten en de tapas, terwijl Anneke kon uitzieken in het hotel. Dit hotel ligt echt op een prachtige locatie! De volgende dag Ronda bezocht, waar we ook de wandeling naar beneden hebben gemaakt. Daarna nog een schitterende rondrit door het Grazalema park.

Córdoba

Vanaf de hotelboerderij zijn wij, na 2 dagen, richting Cordoba vertrokken. Onderweg hebben we nog een tussenstop gemaakt bij het natuurpark El Torcal, waar we lekker gewandeld hebben. In Cordoba zelf was het flink zoeken, via de eenrichtingsstraatjes, naar Hotel Maestre. Jammer genoeg was het vlak daarvoor gaan regenen, waardoor Cordoba een wat troosteloze indruk maakte.  In Cordoba hebben we, ondanks de regen, toch wel het een en ander bekeken, waaronder de Mezquita, die werkelijk schitterend was. Wij zijn zondag tegen de avond aangekomen en hadden maandag de hele dag voor Cordoba. Maar helaas zijn, op de Mezquita na, veel bezienswaardigheden op maandag gesloten. Dit vonden we erg jammer. Gelukkig zijn er wel veel leuke winkeltjes.

Granada

Dinsdagochtend zijn we verder gegaan naar Granada, met onderweg een tussenstop in Jaen, waar we het kasteel van Santa Catalina bezocht hebben. In Granada hebben we de auto geparkeerd in de parkeergarage Triunfo. (Door de aanleg van de metro is deze erg moeilijk te vinden en slecht bereikbaar op dit moment). Met de bus zijn we naar ons appartement gereisd. Dit is een sfeervol appartement, met prima voorzieningen, aardige mensen en een geweldig uitzicht op het Alhambra. Gelukkig was de zon weer terug. Ook in Granda hebben we veel gezien, met als hoogtepunt een bezoek aan het Alhambra. Veel te snel was het vrijdag en moesten we weer richting Malaga voor de terugreis.

Via de kust en nog lekker even naar de zee, zijn we naar de luchthaven gereden, waar we onze auto weer ingeleverd hebben. En moe, maar zeer voldaan waren we rond middernacht weer thuis.

Nogmaals dank voor alle brochures, kaarten, adviezen, reissuggesties enz.

Mede namens Anneke, Rob en Johan.